İçeriğe geç
c# kodlama dogrukod.com

C# ta Değişkenler ve Örnekleri

Bu yazı dizimizde ders ders sizlere kodlamayı en başından başlayıp en sonuna kadar öğretmeyi planlıyorum. Şimdiden iyi eğlenceler!

Kodlama Nedir?

Kodlamayı öğrenmeden önce kodlamanın ne olduğunu bilmek gerekir.

Kodlama, diğer adıyla programlama kelime anlamıyla belirli şart ve düzene göre yapılması düşünülen işlemlerin bütününe denir.

Bilgisayar ya da herhangi bir elektronik devre ve mekanik sistemlerin oluşturduğu düzeneklere herhangi bir işlem yaptırmak için yazılan komut dizelerin bütünü veya bir kısmıdır.

Değişkenler

Değişkenler mateki gibi x, y, z şeklinde tanımladığımız üzerinde değerleri tutan tutuculardır.

Değişken Tanımlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Bir değerleri olmalıdır veya olmayacaksa ”null” olarak tanımlanmalıdır
  • Programlama diline özgü özel sözcükler (if, else, for, while vb.) kullanılmamalıdır.
  • Türkçe karakter kullanılmamalı. Ç, ğ, ı, ö, ş, ü gibi..
  • Boşluk kullanılmamalı.
  • Özel karakterleri içermemeli. (/, *, -, + )
  • Aynı kod bloğunda aynı isimli iki adet değişken bulunamaz.
  • Program tarafından kullanılan isimler verilemez.
  • Değişken adları rakamla başlayamaz.

Değişken Tanımlama

Değişkenleri tanımlarken şu şekilde yaparız. Fakat bu tanımlamaları yaparken syntax a dikkat etmemiz gerekmektedir. Syntax hakkında bilginiz yoksa buradan konu hakkında bilgi edinebilirsiniz.

(Değişken Türü) (Değişken Adı) = (Atanacak Değer);

Mesela örnek verecek olursak;

int x = 2;
float y = 3,4;
string z = "dogrukod.com";

gibi tanımlamamız gerekmektedir.

Kodlamada bu değişkenlerin çeşitleri vardır. Ondalık sayı, tam sayı, karakter veya doğru/yanlış değişkenlerini tutabilirler.

Değişken Türleri

Sayısal Türler:

Metinsel Türler:

Bunların haricinde ise ne metinsel ne de sayısal olan türler de bulunmaktadır.

Boolean (bool)

Koşullu yapılarda kullanılır. Bu türdeki değerler true/false (doğru/yanlış) gibi ifadeler kullanılır.

Var (var)

Tür belirtmeksizin değişken tanımlamanıza imkan sağlar. Ancak referans tipli değişkenler değildir, değeri atanırken tipinin de belirtilmesi gereken değişkenlerdir.

Object (object)

Bu değişken türünün içerisinde her türlü veriyi tutabilirsiniz.

Datetime

Zaman ile ilgili değişkenler bu değişken içerisinde tutulur. 8 byte bir alan kaplar. Örnek olarak;

DateTime zaman = DateTime.now;

gösterilebilir. Burada şimdi bulunduğumuz anın zamanını değişken olan ”zaman” içerisinde tutmaktayız.

Sorularınız olursa alt kısımda yorum olarak yazabilirsiniz.

Şimdilik dersimiz bu kadar sonraki derslerimizde görüşmek üzere.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir